AKU TAK TAHU, AKU MALU

Aku baru bingkas bangun daripada tidur nyeyak.Cuba lari dari sandiwara syaitan yang suka porak-perandakan otak aku yang kuning pekat sejak tinggal rumah sejak habis sekolah.

Baru aku ingat semalam 1 Rejab.Aku sudah tanam azam nak berubah.Tapi baru masuk hari kedua, aku sudah ter "bakar" subuh.Jujur aku cakap nih!.Chaitt!, tak guna anak iblis hasut aku sampai tinggal benda wajib.Benda haram suka saja mengarah dibuatnya.

Istighfar panjang.

"Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah, aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah" mengucap semula tadi.

Aku baru terpikir macam mana aku nak didik anak bini sedangkan badan aku pun tak terdidik.Ah, abaikan saja aku pikir aku boleh berubah balik 3 Rejab ni.Kalau tak salah, aku kira berapa hari lagi aku cukup umur, kalau di Barat maknanya boleh blah dari rumah.Tak payah tinggal dengan mak ayah.BEBAS!

Tapi aku anak Melayu anak orang timur.Aku anti-Barat.Aku bukan macam Tun Dr Mahathir kata.

"Melayu Mudah Lupa"

Orang kata bila cukup umur seronok.Nak beli rokok senang, nak masuk pub senang, hati pun senang dan hidup pun tunggang-langgang.Takpa, aku harap iman aku tak tergugat bila aku cecah umur 18.

2 Julai 2009.Kau orang ingat ya!Tarikh keramat tu harijadi aku.Aku cuba ulang dengan mengeja ya.

H.A.R.I.J.A.D.I A.K.U

Kawan-kawan! Aku tak perlu hadiah, aku cuma butuh ( bukan carutan ) bersahabat .Bukan sahabat biasa tapi sahabat sejati.Jangan cuba ada yang memakai topeng di depan aku.Macam Mr. I dalam kisah tajuk " sahabat" ( klik sini ) luahan Syafaat itu.Kasihan dia!

Kalau ada,

NAHAS!

19 comments:

kHoJa said...

hahahaha!aram jadah wo burn subuh!ape punye bdk la neh!:D
wooo,nk dekat da ek?ang butuh persahabtan ke weh!ak pon butuh ang!butuh gile la!haha!(bkan mencarut jgk) :)
x pe bor,nnti pgi serawak ley bkak pose awai doe!ak pon nk!wuwu!

Khaleeqa DK. said...

Bahahaha! 2 JULAI erh? Besday aku pon kau jgn lupe. 7 JULAI. 5 hari slps besday kau kakaka :D Jom buat party sesame wey. Hoho :)

Khairul Helmi said...

khoja.
~xpe agak bukak awal aku msg ang.
haha

khaleeqa
~aah 2 julai.
lor dekat je la neh.
party?
kau blanja xpe r.
aku pokai

f.s.z.e said...

weyh.
MR I tue femes la sejak2 akhir nie.
hahahaha.

:) bangge paat nnt. ramai kwn support dea!

Khairul Helmi said...

yeah.
mr i sangat aku kenal.
paat pun penah puji die b4 dis.
xsangka lak mamat 2 cam2.

paat said...

anak haram mana brani bgtau org dy burn subuh ni?
babi btol!
bore2!
sbb tu la ak mls pegi umah ang!
pg2 ak je dok bgn awal!
kejut ang aram nk bg!
pemalas nk mampos!
isk2!
ak subuh sorg je!
haha!

alamak!
MR I kalau baca ni!
pergh!
kompom melutut dpn ak!
haha!
thanks la..
jgn risau la!
ang kalau wt babi ngan ak pon!
ang ttp sahabat ak!
haha!

luahan ikhlas~
paat!

Khairul Helmi said...

yela.
ang org beriman.
nasib ang dtg umah aku dulu.
berubah la sket.
haha

woi agak2 dia paham ke mr i 2 ekh?
kang aku mati skali
wakaka

paat said...

haha!
taw x pe!
buto!
ajak berjemaah x nk!
ape la!
trok tol!
ak berjemaah ngan adik ang je!
mcm suami isteri plak!
haha!

haha!
dy x baca blog la!
dy x dak blog!
dont worry!
haha!

nurul aini said...

haha
baca tajuk dah kelaka
aku tak tau, aku malu!
ahaks

Khairul Helmi said...

paat
~jemaah ngan adik aku 2 no komen la.
bila ekh?
aku ngah tido kot time 2.
haha

aini
~adoi.
yek2 je.
haha

paat said...

haha!
tu la ang!
tido mati!
ak mndi wajib pon ang x sdar!
haha!
ape la!
haha!

Izzat Iskandar said...

Adoi..camna nh,ak dh r pkI tpeng,nk rmpas nomi kan,wahaha..btw,ak kat barat n dh ckup umor,ak bebs!hahahahah...

aNuaR syAfir said...

ahaha..
t dpt call free jgn lpe call lak..
huhuh..
ape nk jdik ang neh da burn subuh???
t nk g srawak la la trok..
hahah..pkai bju seksi lak tuh..
hahahah..

amiRuL said...

ish3..
nak jadik pa hg nih~!
ha3..
hg wat post kat blog t taw..
pasi birthday hg.
klu x aku lpa nk wish nnt.
he3..

farzanaf said...

aku dah selamat.
xyh bg hadiah
yes,yes.
haha.

ferumnori said...

bore...
ok la tu...
ang ingat jgak da masuk bulan rejab...
ak bace blog ang bru sdar...
haha~

nurhidayatul husna said...

kau bleyh bleyh bwt...
klu kau ad "will power" utk berubah...
=)

puteri suraya said...

perghh!!
dh nk tua cik abg kite sorg neyh..
so,
up skit la amal ibadat kite tuh.
amiinn~
hehe..

Diya Kamaruzaman said...

Perubahan tidak semesti drastik. 1 percent sehari sudah memadai. Tapi, perlu istiqamah. Selamat berubah. Moga Allah bantu kamu =)